Re: [SIGNATUR] Licensdiskussion med TDC

On Wed, 9 Apr 2003, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Det er min opfattelse at TDC er forpligtet til at levere
> kode under en licens der også tillader udvikling af lukkede

Jeg kender ikke forpligtelserne til fulde.

> _programmer_ ud fra koden.  Det vil ikke være muligt, hvis
> TDC udgiver deres kode under GPL.

Det var nok også derfor Damkjær havde både GPL og LGPL på sin slide.

> Men det behøver selvfølgelig ikke at hindre de
> SSLUG-medlemmer der udvikler digital underskrift-kode til
> ikke at udgive deres kode under GPL.

Her er problemet, som jeg forstod det, at koden skal signeres. Den
kode som TDC udvikler i CVS, vil blive signeret af TDC. "Hvem har så
skriveadgang" blev der spurgt igår. Det har dem som TDC har tillid til
(ligesom alle andre projekter). Nu kan man jo bare maile sit bidrag
til TDC, og på den måde få det med, hvis TDC godkender det.

Den kode som ikke signeres af TDC, skal signeres af nogle andre som
brugerne har tillid til. Måske SSLUG så skal have sit eget CA eller
hvad det nu hedder.

Der er noget juridisk bøvl med at have skriveadgang til TDCs CVS. Hvis
den der submitter noget som er "ond kode", så kan han blive sagsøgt
for det. Personligt lever jeg fint med ikke at have skriveadgang.

mvh/hans
Om Installfest: Den første halve time skal være kaotisk.
					-- E. Sjørlund