Re: [SIGNATUR] Licensdiskussion med TDC

On Wed, 9 Apr 2003, Jacob Sparre Andersen wrote:

[..]
> pressemeddelelse da det blev annonceret at TDC havde vundet
> licitationen, så har TDC med deres pressemeddelelse nærmest
> bundet sig selv til at udgive deres kode under en
> BSD-lignende licens.

TDC har formentlig ikke bundet sig til noget udover aftalen med minist.

> Det har jeg svært ved at se.  (selvom et møde hvor alle
> taler i munden på hinanden måske heller ikke er den mest
> konstruktive måde at opklare fordele og ulemper ved de
> forskellige licenser ;-)

Vi havde et vist tidspres.

> Det mener jeg ikke er korrekt.

Jeg egner mig nok ikke til at være mellemmand.

> Det er mit indtryk at Peter Makholm er det (højtråbende)
> SSLUG-medlem der ved mest om Open Source-licenser, så du
> kunne prøve at slæbe ham med til en snak med TDC om emnet.

Af personlige årsager ville det nok være en dårlig ide.

> Bortset fra at du har travlt med arbejde (og hus?), så kan
> jeg ikke se hvad der er galt i at du snakker digitale
> underskrifter med TDC.  Du vil selvfølgelig ikke kunne love
> at SSLUG gør noget uden at tage den siddende bestyrelse i
> ed, men jeg kan ikke se at du ikke har den nødvendige
> tekniske indsigt til at deltage i arbejdet.

Jeg vil under ingen omstændigheder blandes ind i den versende "magtkamp"
som følge af arbejdet med signaturer og det ser jeg som værende vanskeligt
at undgå.

Jeg foretrækker så absolut at en anden melder sig til at varetage denne
opgave i forhold til TDC/PLD.

Mads

P.S. Din signatur er langt under lavmålet, Jacob.

In a stinging rebuke, a federal judge Monday ruled Microsoft Corp. violated
the nation's antitrust laws by using its monopoly power in personal computer
operating systems to stifle competition.
                        - CNN Financial News April 03, 2000: 7:53 p.m. ET