Re: [SIGNATUR] OCES certifikater

On Thu, 10 Apr 2003 09:24:43 +0200, Jens Bo Friis <sslug@sslug> wrote:

Tim Liljendahl wrote:
Hej liste

Håber at det er det rigtige sted at stille dette spørgsmål, jeg har prøvet at søge lidt rundt på nettet og har ikke rigtigt fundet en løsning (Bo Friis gæstebog kunne ligne en løsning)

I dag har jeg et websystem hvor brugere kan logge ind, her kunne jeg godt tænke mig at bruge digital signatur til at validere brugeren, men hvordan kan jeg lave en sammenhæng mellem den lokale bruger og brugerens certifikat?

Certifikatets PID er et unikt nummer som kan mappes direkte over i CPR. Denne validering foretages af CA, dvs. TDC, og koster penge.

Det er jeg godt klar over, jeg var med til mødet, det koster 4-10 kr per bruger per år. Det er en omkostning som 'bare' skal regned med ind i prisen på det system jeg laver

Hvis du selv kan registrere PID, f.eks. ved at brugeren logger ind på normal vis, og derefter logger på med sit certifikat, så kan du binde brugerens gamle sammen med det nye certifikat. Så slipper du for at betale TDC's for PID-CPR service (udover at du selv skal udvikle interface).

Som jeg har forstået, så sker login vha. en java-applet, hvordan sikrer man sig det er en korrekt signatur hvis man ikke spørger TDC?

-- tim liljendahl