Fra: Tim Liljendahl [mailto:sslug@sslug
Sendt: 10. april 2003 09:58
Til: sslug@sslug
Emne: Re: [SIGNATUR] OCES certifikater

On Thu, 10 Apr 2003 09:24:43 +0200, Jens Bo Friis <sslug@sslug>
wrote:

> Certifikatets PID er et unikt nummer som kan mappes direkte over i CPR.
> Denne validering foretages af CA, dvs. TDC, og koster penge.

Det er jeg godt klar over, jeg var med til mødet, det koster 4-10 kr per
bruger per år. Det er en omkostning som 'bare' skal regned med ind i prisen
på det system jeg laver

> Hvis du selv kan registrere PID, f.eks. ved at brugeren logger ind på
> normal vis, og derefter logger på med sit certifikat, så kan du binde
> brugerens gamle sammen med det nye certifikat. Så slipper du for at
> betale TDC's for PID-CPR service (udover at du selv skal udvikle
> interface).

Som jeg har forstået, så sker login vha. en java-applet, hvordan sikrer man
sig det er en korrekt signatur hvis man ikke spørger TDC?

--
tim liljendahl