Re: [SIGNATUR] Digital signatur hvad kan den bruges til ?

On Wed, 09 Apr 2003 22:18:18 +0200
Mikkel Mondrup Kristensen <sslug@sslug> wrote:

> Hejsa
> Nu sad jeg og legede lidt med mozilla og kiggede på mit certifikat og
> jeg fandt denne linje:
>
> Purposes: Client,Server,Sign,Encrypt

Hvor fandt du det? Jeg kiggede på det via view i mozilla 1.3 - men fandt
ikke sådan et felt.

> betyder det at jeg kan bruge mit certifikat som server certifikat på
> min apache server ?

Jeg spurgte Peter Lind Damkjær om man kunne bruge sit digitale
certifikat som et server certifikat (enten ved at bruge det direkte -
eller ved at bruge det til at udstede sit eget server certifikat) - og
her sagde han at TDC har skrevet i certifikatet at det er et client
certifikat - og dermed bør browseren klage hvis man benytter et sådant
(det kan altså fint benyttes - men så vil du få en klage - lidt som du
får hvis du bare bruger Apache' std. SnakeOil certifikat).

Men det må jo komme an på en prøve :)

[SNIP]

> PS. er dette den rigtige liste eller skulle det hellere være på
> sslug.teknik?

Jeg vil mene sslug-signatur er korrekt. sslug-teknik ville nok også være
ok - om ikke andet når du skal til at prøve at bruge certifikatet som et
server-cert :)

--
Regards,
Klavs Klavsen, GSEC

Open Source Server, Security and Network Consulting
sslug@sslug - http://www.EnableIT.dk
Phone: +45 3284 4372 Mobile: +45 2342 4372
PGP: 7E063C62/2873 188C 968E 600D D8F8  B8DA 3D3A 0B79 7E06 3C62

"Open Source Software - Sometimes you get more than you paid for."