Installation, Mozilla/OpenCert, Linux

Jeg giver op.

Jeg har to gange prøvet at oprette og installere et certifikat med
"Mozilla 1.1" og "Java(TM) Plug-in 1.4.1_01-b01".
SEB bank virker fint med den Java version.

Alt går fint og jeg får det sidste skærmbillede med:
  Kære Hans Østergård Schou
  Dit certifikat er nu udstedt og klar til brug.
  bla bla bla..
http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_flex#ol_e

Jeg blev dog ikke spurgt om hvilket password jeg ville bruge til
certifikatet.

Herefter går jeg ind i
  Edit -> Preferences -> Privacy & Security -> Certificates
  [ Manage Certifikates ]
og her er listen tom.

Hvis jeg prøver at oprette certifikatet igen, kan jeg selvfølgelig
ikke det, da pin-koden er blevet brugt.

Nu har jeg adgang til en Windows maskine hvor kunne genere et
certifikat, og det burde jeg vel så kunne overføre til Linux
på samme måde som med TestTestesen.p12 - eller hvad?

Eller det bedre at prøve med OpenCert? Det går også fint og jeg kan få
lov til at klikke flere gange og genererer mange certifikater,
men jeg får ingen fil ud af det:
  Certifikat udstedt : chlor.p12
Den fil findes ikke på min HD.

Java - suk! Hellere 30 kommando-linjer man selv skal udføre.

Da det tager en dag eller to hver gang jeg bestiller et certifikat, er
ret besværligt at teste sig frem. Min mobil tlf. er ikke hos TDC, så
jeg kan ikke modtage SMS ad den vej.

Måske jeg skulle kigge på Mads Bondos gl. shell-script og se om jeg
kunne udlede noget af det. Eller skal jeg vente på at OpenCert bliver
frigivet som fri software, så jeg selv kan lave en shell-script ud fra
de oplysninger der er der (eller kan man ikke det?).

Jeg kunne også ringe eller skrive til TDC, men det lader ikke til at
andre har så meget held med det.

Er der nogen bedre forslag?

mvh/hans
Om Installfest: Den første halve time skal være kaotisk.
					-- E. Sjørlund