Re: [SIGNATUR] Installation, Mozilla/OpenCert, Linux

Hello Hans,

den installerer formentlig slet ikke noget i browserens keystore.

Grunden til min mistanke er at du siger at JDK x.x bliver benyttet.
Der findes nemlig ikke noget interface til browser keystores i java.
Det skal skrives helt specifikt til hver enenste browser type.

Mon ikke at den gemmer certifikatet på disken?

/Bo

Hans Schou> Jeg giver op.

Hans Schou> Jeg har to gange prøvet at oprette og installere et certifikat med
Hans Schou> "Mozilla 1.1" og "Java(TM) Plug-in 1.4.1_01-b01".
Hans Schou> SEB bank virker fint med den Java version.

Hans Schou> Alt går fint og jeg får det sidste skærmbillede med:
Hans Schou>   Kære Hans Østergård Schou
Hans Schou>   Dit certifikat er nu udstedt og klar til brug.
Hans Schou>   bla bla bla..
Hans Schou> http://tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_flex#ol_e

Hans Schou> Jeg blev dog ikke spurgt om hvilket password jeg ville bruge til
Hans Schou> certifikatet.

Hans Schou> Herefter går jeg ind i
Hans Schou>   Edit -> Preferences -> Privacy & Security -> Certificates
Hans Schou>   [ Manage Certifikates ]
Hans Schou> og her er listen tom.

Hans Schou> Hvis jeg prøver at oprette certifikatet igen, kan jeg selvfølgelig
Hans Schou> ikke det, da pin-koden er blevet brugt.

Hans Schou> Nu har jeg adgang til en Windows maskine hvor kunne genere et
Hans Schou> certifikat, og det burde jeg vel så kunne overføre til Linux
Hans Schou> på samme måde som med TestTestesen.p12 - eller hvad?

Hans Schou> Eller det bedre at prøve med OpenCert? Det går også fint og jeg kan få
Hans Schou> lov til at klikke flere gange og genererer mange certifikater,
Hans Schou> men jeg får ingen fil ud af det:
Hans Schou>   Certifikat udstedt : chlor.p12
Hans Schou> Den fil findes ikke på min HD.

Hans Schou> Java - suk! Hellere 30 kommando-linjer man selv skal udføre.

Hans Schou> Da det tager en dag eller to hver gang jeg bestiller et certifikat, er
Hans Schou> ret besværligt at teste sig frem. Min mobil tlf. er ikke hos TDC, så
Hans Schou> jeg kan ikke modtage SMS ad den vej.

Hans Schou> Måske jeg skulle kigge på Mads Bondos gl. shell-script og se om jeg
Hans Schou> kunne udlede noget af det. Eller skal jeg vente på at OpenCert bliver
Hans Schou> frigivet som fri software, så jeg selv kan lave en shell-script ud fra
Hans Schou> de oplysninger der er der (eller kan man ikke det?).

Hans Schou> Jeg kunne også ringe eller skrive til TDC, men det lader ikke til at
Hans Schou> andre har så meget held med det.

Hans Schou> Er der nogen bedre forslag?

Hans Schou> mvh/hans