Re: [SIGNATUR] Installation, Mozilla/OpenCert, Linux

Hans Schou wrote:

Jeg giver op.

Jeg har to gange prøvet at oprette og installere et certifikat med "Mozilla 1.1" og "Java(TM) Plug-in 1.4.1_01-b01".

[klip]

Er der nogen bedre forslag?

Java er (mig bekendt) slet ikke i sving når du trækker dit certifikat med browseren - det er funktionalitet bygget ind i f.eks. Mozilla. Jeg vil foreslå at du installerer Mozilla 1.2 eller 1.3 - der er tilsyneladende en fejl i den (undskyld mig) ældgamle version :-)

Hvis du vil være (næsten) sikker på at være fri for at spilde et par forsøg (og post-ventetider) mere, så slet dit ~/.mozilla katalog inden du førsøger med 1.2/1.3. Jeg har med success trukket certifikat med både version 1.2 og 1.3.

Skulle du forfalde(!) til at bruge Windows så er det ganske rigtigt at du kan importere fra en p12-fil på samme måde som med test-certifikaterne.

mvh Jeppe
--
Jeppe Buk
sslug@sslug <mailto:sslug@sslug>