Re: [SIGNATUR] Re: Installation, Mozilla/OpenCert, Linux

On Mon, 14 Apr 2003, Gitte Wange wrote:

> "Fået tilsendt min pinkode og prøvet at installere mit certifikat.
> Endda i en IE på en dåse maskine. Alting så ud til at gå fint

Prøvede du kun at installere med IE, eller prøvede du først med IE da
det ikke duede med Mozilla/Konqueror/Linux?

> Nå men kan man bare bestille en ny PIN for at prøve igen?

Foreløbigt har jeg da gjort det to gange, så man kan nok bestille
nogle stykker - desværre kun et ad gangen tror jeg.

Det er lidt irreterende at det ikke er oplyst hvos man skal gøre af de
data man har genereret hjemme. Fra OpenCert og Mads Bondos
http://www.linuxbog.dk/signatur/bog/signatur-request-perl.html
ser det ud til at man burde kunne skabe sin p12 fil hjemme
på kommandolinien.

Bondos script opretter to filer. Den ene er "for your eyes only"
og den anden (anmodningsfil) skal på en eller anden måde sendes ind
til TDC og blive godkendt. Det er det med at få sendt filen ind til
TDC jeg ikke helt kan se hvordan skal gøres, samt at få denne
godkendelse til at hænge sammen med den pin-kode man modtager.

Om ikke andet, så burde det være muligt at hvordan det skal gøres
når OpenCert bliver frigivet. Egentlig er jeg ikke specielt
interesseret i at se kildeteksten til OpenCert, en protokol-
foreskrift ville være rigeligt.

mvh/hans
Om Installfest: Den første halve time skal være kaotisk.
					-- E. Sjørlund