Subject: Re: Problem med D.S. i Mozilla
Date: Mon, 14 Apr 2003 10:58:16 +0200
To: sslug@sslug

Efter vor tlf.samtale, hvor du mente at min kones certifikat var i
orden på trods af det besynderlige udseende, har jeg prøvet det i
Mozilla 1.3 og Netscape Messenger 4.8. Du kan tilføje NS Messenger 4.8
(og formentlig tidligere) til positivlisten. Det virker perfekt (når
man ved hvordan det bør virke). For at benytte TDCs autoriserede
procedure, installerede jeg først certifikatet i Mozilla -
eksporterede som .p12 file, og importerede den i NS Messenger.

Årsagen til at mit eget fejlede var ikke for mange forsøg med forkert
pinkode, men for mange forsøg med passwordet til certifikatbasen i
browseren. Det kan derfor anbefales at understrege i vejledningen, at
adgang til certifikatbasen skal være på plads inden forsøg på download
af certifikatet. Denne del af proceduren (downloaden) er jo meget
sårbar, og den mindste glitch undervejs vil nødvendiggøre spærring og
fornyet bestilling. Ville det ikke være smartere at vedhæfte
certifikatet i .p12 form til bekræftelsesmailen og låse det med
pinkoden, der bliver brevfremsendt? Så ville man kunne tillade sig at
fumle lidt med installationen, uden at alt var tabt på gulvet ved den
mindste fejl, som det er tilfældet nu med online-proceduren.