Re: [SIGNATUR] Mail signering i pine

Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

> Hej kloge mennesker.
>
> Nu har jeg læst noget om "pine og openssl"
> (http://www.washington.edu/pine/getpine/non-UW.html#Documentation)
>
> Der stod dog ikke rigtig noget om hvordan man krypterer mail med ssl,
> mest om hvordan man bruger openssl op imod IMAP el. lign.
>
> Så jeg læste openssl man siden og så tænkte jeg: Hey, pine har de der
> sending og display filters, og openssl programmet kan tilsyneladende
> signere, verificere, encrypte og decrypte, når det kaldes med "rsautl".
>
> Så jeg prøvede et "sending filter" der ser sådan her ud:

> [...]

Det kunne lyde som om du er på rette vej med Pine-delen, men jeg tror
det er det forkerte hjørne af openssl du har fat i. Du skal nok snare
kigge på openssl smime end på openssl rsautl. Se i smime(1) om det kan
give dig nogle hints.

Har desværre lidt fortravlt på denne side af weekenden til at komme
med mere præcise bud.

mvh
        /arne
--
stud. scient. Arne Jørgensen
Kollegium 5, 2., v. 222, Universitetsparken, 8000 Århus C