Re: [SIGNATUR] Mail signering i pine

In article <sslug@sslug>, Hanne Munkholm wrote:

>  Ok jeg kigger videre på det i morgen. Tak for input!

Ok, jeg kan få det til at virke fra kommandolinien med "mail"
programmet sådan her:

/usr/bin/openssl smime -sign -in tmp/cont -text -inkey min-noegle.pem -signer off-noegle.pem | mail -s "testfætter" sslug@sslug

Resultatet er:
micalg=sha1; boundary="----482308E345037776F8D3879C1EA3330A"

This is an S/MIME signed message

------482308E345037776F8D3879C1EA3330A

Fætter fætter

------482308E345037776F8D3879C1EA3330A

MIIH1wYJKoZIhvcNAQcCoIIHyDCCB8QCAQExCzAJBgUrDgMCGgUAMAsGCSqGSIb3
DQEHAaCCBYswggWHMIIEb6ADAgECAgQ+SMGJMA0GCSqGSIb3DQEBBQUAMDExCzAJ
.... <snip resten af signatur>

Indholdet af filen tmp/cont er selvfølgelig "Fætter fætter".

Men med et filter i pine virker det ikke, indholdet kommer ikke med
over.

Filteret ser sådan ud:
sending-filters=/usr/bin/openssl smime -sign -text -inkey minnoegle.pem -signer off-noegle.pem

Og resultatet er:

micalg=sha1; boundary="----D6BCDC2E76DC9469782131032B210D14"

[...]

Altså, intet indhold i mailen kommer med over.

Hvad mangler jeg at gøre for at "pine" forstår at indholdet af mailen
skal med?

BTW jeg prøvede også fra netscape 7. Mit certifikat er installeret, og
jeg gik ind i mail & newsgroups, og valgte "Digitally sign this message"
under "security".

Først sagde den at jeg skulle konfigurere hvilket certifikat den skulle
bruge, det gjorde jeg så, inde i "mail & newsgroup preferences", den
fandt selv mit certifikat da jeg sagde "browse".

Så prøvede jeg igen at sende mailen signeret, men nu får jeg denne fejl:
"Sending of message failed. Please check that the certificates specified in Mail & Newsgroup Account Settings for this mail account are valid and trusted"
Any clues?

Og et ting til jeg ikke forstår:

Jeg har angivet en email adresse da jeg fik signaturen. Men jeg kan fint
bruge den fra en anden email adresse (i hvert fald med "mail"
kommandoen, se ovenfor). Er det når folk skal verificere
eller dekryptere at det betyder noget? Eller hvordan?

Undskyld lang mail. Jeg hader når det virker næsten, men jeg ikke kan
komme videre ;)
--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

BOFH excuse of the day: Browser's cookie is corrupted -- someone's been nibbling on it.