SV: [SIGNATUR] status vedr. møde om Digital signatur bogen

KMDs Netborgerløsninger har virket med TDC OCES certifikater siden 1 Oktober 2003, inklusiv signering.
Prøv f. eks: http://flytteguiden.netborger.dk/produkt/flytteguiden/forside.asp

Når ikke alle løsninger, der anvender fælles pinkode, samtidigt kan modtage TDC OCES certifikater, skyldes det, at man for at kunne modtage TDC OCES certifikater, skal indgå en aftale med TDC, og betale for at modtage dem.
Den aftale Videnskabsministeriet har indgået med TDC omfatter offentlige myndigheder, og ikke private. e-boks f.eks. er privat vil skulle betale TDC for at modtage logon med TDC OCES certifikater.
Blot så I er opmærksomme på det, hvis I laver web-løsninger til private, der skal modtoge Login med OCES certifikater.

Ag. den nye Digital Signatur bog, så er jeg overbevist om at I kan genanvende hovedparten af den udgave som Mads lavede sidste år. Teknologien og opbygningen af certifikaterne er den samme. Forskellen er som jeg ser det, at i KMD løsningen kunne man lave en PKCS#10, certifikatanmodning lokalt i en fil og uploade denne; mens man i TDC løsningen skal lave denne PKCS#10 i browseren. Men det ved I sikkert allerede.

Mvh Jørn Guldberg