Re: status vedr. møde om Digital signatur bogen

Peter Lind Damkjær <sslug@sslug> skriver:

> Kaare Fiedler Christiansen skriver:

> KMD har implementeret OCES-håndtering på den fælles PIN. Men det er
> kunderne på den fælles PIN, der bestemmer hvilke
> autentifikationsmetoder der kan anvendes i deres applikation og E-boks
> har pt. ikke tilvalgt OCES som du har konstateret. Hvis du vil
> konstateret at det virker kan du f.eks. vælge dinejendom.netborger.dk.

Hvilke bevæggrunde har kunderne til ikke at acceptere OCES-løsningen?

Desuden synes jeg ikke de de logins til med den fælles PIN-kode jeg
har set er synderligt overskuelige. Det kan fx være svært at se hvilke
certifikatløsninger der accepteres (jeg prøvede i hvert fald længe på
minSU førend det gik op for mig at det krævede et kvalificeret
certifikat fra KMD).

> Jeg vil anbefale at man ikke i SSLUG administrere en liste over de
> steder OCES kan anvendes, men i stedet henviser til
> www.digitalsignatur.dk der har en tilsvarende liste. Her vil man
> bl.a. kunne se at Sygeforsikringen 'danmark' også er en mulighed (hvis
> man er kunde).

Det har du helt klart en pointe i. Der er ingen grund til at
vedligeholde dobbelte lister. På den anden side set ville det være
rart med en oversigt over hvilke steder det virker under
linux-systemer.

mvh
        /arne
--