Re: [SIGNATUR] Re: status vedr. møde om Digital signatur bogen

Hello Arne,

så vidt jeg ved handler brugen af OCES certifikater hverken om
rodcertifikater eller om man bruger det til web eller mail

det handler om at bruge det eller ej.

prisen beregnes pr bruger pr år.

i små mængder mener jeg prisen ligger omkring 10,- pr unikke bruger pr
år. I store mængder (>500.000 brugere) er prisen vist nok helt nede på
omkring 4 eller 6,- pr bruger pr år.

det skal opfattes som en slags licens.

/Bo
http://bofriis.dk

Thursday, November 6, 2003, 4:30:34 PM, you wrote:

Arne Jørgensen> Jens Bo Friis <sslug@sslug> writes:

> [...]

Arne Jørgensen> Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig helt korrekt:

Arne Jørgensen> Så vidt jeg kan se er jeg _teknisk_ set i stand til at hente TDC's
Arne Jørgensen> rodcertifikat på deres hjemmeside i stand til at sætte sådan en
Arne Jørgensen> login-mekanisme op og bruge den _uden_ hjælp eller øvrig indblanding
Arne Jørgensen> fra TDC.

Arne Jørgensen> Skal din kommentar så forstås således at betalingen gør det legalt at
Arne Jørgensen> gøre det?

Arne Jørgensen> Med andre ord jeg må jeg _ikke_ installere TDC's rodcertifikat i min
Arne Jørgensen> webserver og bruge det til at verificere logins med?

Arne Jørgensen> På hvilket punkt adskiller dette sig væsentligt fra at verificere
Arne Jørgensen> signerede/krypterede e-mails vha. TDC's rodcertifikat?

Arne Jørgensen> mvh
Arne Jørgensen>         /arne