Re: SV: [SIGNATUR] Re: status vedr. møde om Digital signatur bogen

Hello Peter,

Det var en god nyhed... :-)

/Bo
http://bofriis.dk

Thursday, November 6, 2003, 8:22:44 PM, you wrote:

Peter Lind Damkjær> Hej,

Peter Lind Damkjær> - Det er gratis for privat-personer at modtage og verificere gyldigheden af TDC OCES certifikater.
Peter Lind Damkjær> - Offentlige myndigheder er frikøbt gennem TDC's aftale med Videnskabsministeriet.
Peter Lind Damkjær> - Alle andre skal indgå en aftale med TDC (du kalder det selv en art licens).

Peter Lind Damkjær> PS. Grundet det store arbejde SSLUG har gjort i forbindelse med OpenOCES etableringen er TDC ved at indgå en aftale med SSLUG om fri anvendelse af certifikater i SSLUG-sammenhæng.

Peter Lind Damkjær> Peter Lind Damkjær

Peter Lind Damkjær>         -----Oprindelig meddelelse-----
Peter Lind Damkjær>         Fra: Arne Jørgensen [mailto:sslug@sslug
Peter Lind Damkjær>         Sendt: to 06-11-2003 16:30
Peter Lind Damkjær>         Til: sslug@sslug
Peter Lind Damkjær>         Cc:
Peter Lind Damkjær>         Emne: [SIGNATUR] Re: status vedr. møde om Digital signatur bogen

Peter Lind Damkjær>         Jens Bo Friis <sslug@sslug> writes:

Peter Lind Damkjær>         > Hello Arne,
Peter Lind Damkjær>         >
Peter Lind Damkjær>         > ja, hvis du betaler pr bruger pr år til tdc.

Peter Lind Damkjær>         Jeg skal lige være sikker på at jeg forstår dig helt korrekt:

Peter Lind Damkjær>         Så vidt jeg kan se er jeg _teknisk_ set i stand til at hente TDC's
Peter Lind Damkjær>         rodcertifikat på deres hjemmeside i stand til at sætte sådan en
Peter Lind Damkjær>         login-mekanisme op og bruge den _uden_ hjælp eller øvrig indblanding
Peter Lind Damkjær>         fra TDC.

Peter Lind Damkjær>         Skal din kommentar så forstås således at betalingen gør det legalt at
Peter Lind Damkjær>         gøre det?

Peter Lind Damkjær>         Med andre ord jeg må jeg _ikke_ installere TDC's rodcertifikat i min
Peter Lind Damkjær>         webserver og bruge det til at verificere logins med?

Peter Lind Damkjær>         På hvilket punkt adskiller dette sig væsentligt fra at verificere
Peter Lind Damkjær>         signerede/krypterede e-mails vha. TDC's rodcertifikat?

Peter Lind Damkjær>         mvh
Peter Lind Damkjær>                 /arne

Peter Lind Damkjær>         > /Bo
Peter Lind Damkjær>         > http://bofriis.dk
Peter Lind Damkjær>         >