Re: [SIGNATUR] Net-ID virker med Knoppix/Linux + JyskeBank

Hans Schou <sslug@sslug> writes:

> Jeg syntes det fungere rigtig godt. Meget nemmere at gå til end
> Digital signatur. Uden at gøre mig til ekspert udi sikkerhed, vil jeg
> mene at denne løsning er mere sikker (når man bruger Jyske Bank), da
> der ikke ligger noget på harddisken som BackOrifice kan få fat i.

Det kommer an på hvad ens formål er. For mig at se er PBS Net-ID bare
en eller anden Single Sign-On mekanisme og ikke en digital signatur.

Jeg har ikke rigtig fuldt med i udbredelsen af den danske 'Digital
Signatur', men teknologien har bredere anvendelsesmuligheder end bare
at kunne logge på websteder, det kan jeg ikke rigtig se at PBS' Net-ID
kan bruges til.

En ligetil mulighed at at kunne signere en email til det offentlige
fra sit email-program uden at skulle bruge HTML-forms som erstatning
for email.

--
 Peter Makholm     |   First you fall in love with Antarctica, and then it
 sslug@sslug |                                     breaks your heart