Re: Re: [SIGNATUR] Net-ID virker med Knoppix/Linux + JyskeBank

Peter Makholm skrev:

> Det kommer an på hvad ens formål er. For mig at se er  bare
> en eller anden Single Sign-On mekanisme og ikke en digital signatur.
> Jeg har ikke rigtig fuldt med i udbredelsen af den danske 'Digital
> Signatur', men teknologien har bredere anvendelsesmuligheder end bare
> at kunne logge på websteder, det kan jeg ikke rigtig se at PBS' Net-ID
> kan bruges til.

Som jeg læser hvad computerworld.dk skriver i dag, så er Net-ID kun til at
certificere at man er den man udgiver sig for, når man surfer på http.
Og jeg tror at det er det langt de fleste certifikat bruger (såvel TDC som
PBS) nøjes med at bruge det til.
Dertil kommer, at thivertifald med Jyske Netbank, så er det lige til at
bruge for alle, også nonWIN bruger. Og det kan bruges på frammede computer
også, ligesom intet fjentligt program på computeren kan aflæse de overførte
data, og misbruge dem sener hen. (man  har et papir med engangs koder)
TDC certifikat er muligt at installere, også under Linux/Mozilla, jeg fik
det installeret i løbet at en formiddag, hvor det meste af tiden gik på
ikke at læse om hvordan det skulle gøres, men på at søge info om hvordan
det skulle gøres, da TDC ikke har noget info om det. (havde thivertifald
ikke forrige søndag). Og den smule info de har, er mangelfuld/fejlagtig.

Jeg ønsker PBS hel med at få deres Net-ID udbredt.

--
Med venlig hilsen       Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant