Re: [SIGNATUR] Net-ID virker med Knoppix/Linux + JyskeBank

Peter Makholm <sslug@sslug> writes:

> Desvære ja. Det må enten skyldes at vi kun er i første fase af brugen
> af digitale signature, mangel på vision eller ukendskab til IT (IT = www).

Ret skal være ret...

eDag2 foreskriver at myndighederne skal kunne modtage 'sikker e-post':

  Et væsentligt krav til myndighederne i eDag 2 er, at de kan sende og
  modtage sikker e-post fra borgere, virksomheder og andre
  myndigheder. eDag 2 baserer den sikre e-post på OCES.
  (http://e.gov.dk/sitemod/design/layouts/default/index.asp?pid=6690)

eDag2 går altså stort set ud på at gøre den digitale signatur brugbar
ud over hvad jeg umidelbart kan se at PBS' Net-ID kan bruges til. Så
er spørgsmålet bare om eDag2 bliver til noget i nær fremtid eller om
den strander mens vi venter på kommunalreformen.

Jeg har ikke noget imod Net-ID. Det ligner bare ikke noget der har
noget som helst med digitale signature at gøre.

--
 Peter Makholm     |      There are 10 kinds of people. Those who count in
 sslug@sslug |                            binary and those who don't