Re: [SIGNATUR] Invalid signatur

torben wrote:
En bekendt har sendt mig en mail med en digital signatur. Desværre får jeg følgende fejl/note, når jeg åbner den med mail-readeren i Mozilla:

Digital Siganture is Not Valid

This messages includes a digital signatue, bt the signature is invalid. The signature does not match the message content correctly. The message appears to have been altered after the sender signed it.

Er der nogen, som kan give et forslag til, hvad der kan være sket.

Min bekendt bruger Outlook eller Outlook ekpress. Han har sat et eller andet spamfilter op (www.spamfighter.com) og bruger TDC's SMTP server til at sende mails med.

Meddelsen han sendte var ikke krypteret.

Mvh. Torben

Hej,

Jeg mindes at have observeret noget der ligner. Typisk har det været når der er vedhæftede filer.
Hvilken version af Mozilla anvender du?
Der er for nyligt kommet en ny version 1.7, dog mener jeg ikke der er sket de store ændringer på signerings/krypteringsdelen, men jeg vil da ikke afvise at det kan være en kendt og evt. rettet fejl.

Ellers prøv på news://netscape.public.mozilla.crypto

Der sidder alle Mozilla krypto-eksperterne ;-)

Hvis din bekendte have sendt e-mailen uden signatur, ville du nok bare have accepteret indholdet, men nu bliver du usikker, om der er pillet ved indholdet. Og faktum er at der nok er pillet lige lidt eller meget ved indholdet ;-)

Og ad Kim Rasmussens kommentar, vil jeg blot knytte at det burde et spam/virus/xxx-filter vel ikke gøre. Hvis det gør vil jeg betegne et sådant filter som absolut ubrugeligt. Og iøvrigt er et spam-filter vel kun aktiv på indkommende post.
Foreslå iøvrigt din bekendte at anvende Mozilla, den har en rigtig god junk-filter!

Med venlig hilsen
Egon Andersen