Re: [SIGNATUR] Den rigtige type Java?

Ivar Madsen wrote:
Egon Andersen wrote:

Mener du at det nu igen er muligt at installere digital signatur i
Mozilla & co uden at have java installeret?

Det er jeg ikke overbevist om, tror at svaret er nej.

Det er desværre også det jeg tror, men hvis det var anderledes ville jeg da gerne vide dette! Så var TDC OCES jo igen begyndt at benytte Mozillas egen nøglegenerator - som de fleste andre CA'er.

Derimod så er der ikke krav om *SUN* java, der er kontrol for om man har *SUN* JAVA version "et eller andet", hvis ikke den findes, så kan kan klikke på et link, og få installeret hentet/generet signaturen aligevel.

Det er jo en helt anden sag, men desværre nok det der er tilfældet.

Install af signaturen kræver ikke JAVA. Det er bare at impotere den.

Ja, når TDC OCES signaturen først er genereret af noget andet end Mozilla først.

Nu kommer jeg lige til at tænke på, importen kikkede efter filer der heder *.p12 eller *.pfx hvor den under hentning forslog at kalde den xyz.pkcs12 .

Det er vist med fuldt overlæg fra TDC's side! Der er vist noget med at hvis det har *.p12 kan man nemmere omgå den ekstra sikkerhed TDC mener at have opnået ved at gå over åen efter vand.

Så der er to skønhedsfejl i min oplevelse af af installere TDC Digital Signatur.

Den sidste skønhedsfejl er først ryddet af vejen, når TDC OCES igen kan genereres af Mozilla's egen nøglegenerator.

Jeg beklager, men det irriterer mig bare grusomt, at man ikke blot kan bruge den i Mozilla indbyggede nøglegenerator.

Med venlig hilsen
Egon Andersen