	Fra: torben [mailto:sslug@sslug
	Sendt: on 02-02-2005 23:55
	Til: sslug@sslug
	Emne: Re: SV: SV: [SIGNATUR] Understøttelse af RFC 2255

		Her er en meget tidlig version af en vejledning:

		Tip (ved anvendelse i TB):
		Det er muligt at sætte TB op til at fremsøge certifikater i TDC "certifikat-telefonbog". Det betyder at du kan kryptere direkte til en modtager UDEN at du i forvejen skal have modtaget en mail fra vedkommende og uden at du skal hente modtagers certifikat fra www.certifikat.dk og efterfølgende importere det i TB. Du får lige vejledningen baseret på den engelske version 1.0 af TB:

		Opsætning:

		Start Thunderbird
		Vælg 'Tools' -> 'Options' -> 'Composition'

		Marker checkbox i 'Directory Server' og vælg 'Edit Directories' -> 'Add'

		Sæt Name='TDC OCES directory' (eller den label man nu ønsker at kende TDC's "telefonbog" ved)
		Sæt Hostname='dir.certifikat.dk'
		Sæt Base DN='c=DK'
		(altsammen uden citationstegn)

		Så skulle du gerne være up-and-running!

		Anvendelse (kryptering):

	Jeg tror det virker. Slog opslag fra i min lokale adressebog og var stadig i stand til at sende en krypteret meddelse til mig selv. For at være helt sikker, har TDC en test e-mail adresse man kan bruge til at teste med ?

	--
	Med venlig hilsen

	Torben Frøberg
	Fasanvænget 484