Re: Fornyelse af certifikat

Hanne Munkholm <sslug@sslug> writes:

> Hvordan fornyr man sit OCES certifikat?
>
> Mit udløber om en måned.
>
> Kan jeg gøre det online, ved hjælp af det gamle certifikat?
>
> Undskyld hvis jeg spørger dumt. Jeg kan ikke finde nogle konkrete
> anvisninger, kun afsnit 7.3.2 i "Certifikatpolitik for
> OCES-personcertifikater" der beskriver at man skal kunne.
>
> Ikke hvordan man kan.

Jeg har selv tænkt på det samme (mit udløber 31. marts).

Jeg har fundet

<http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_ser_ssl_su_ms#ol_e>

der dog handler om servercertifikater fra TDC Erhverv. Her hedder det
at man får en mail når tiden nærmer sig og at man derefter selv skal
ind og bestille et nyt. Fuldstændig som første gang.

Når man tænker over det er man også næsten nød til at bestille et nyt.
Det eksisterende certifikat kan ikke forlænges og der kan ikke
udstedes et nyt på baggrund af det gamle (TDC kender jo ikke din
private nøgle).

Da jeg i sin tid havde et KMD-CA Kvalificeret Certifikat kom der ingen
reminder da certifikatetet udløb. Men det skyldtes måske at tiden
alligevel var løbet fra det kvalificerede certifikat (nej, det _havde_
nu været på sin plads med en påmindelse).

Jeg håber at TDC minder os om det og har nogle instrukser, men ved det
ikke. Peter?

mvh
        /arne
--