Re: [SIGNATUR] Re: Fornyelse af certifikat

Egon Andersen wrote:

> Når man sender en signeret e-mail, medfølger også den offentlige nøgle,
> så hvis du laver backup/gemmer hele e-mailen, så har du også den
> offentlige nøgle.

OK, det opklarer jo en del! ;-).

> Derimod er det noget andet, hvis jeg ønsker at finde afsenders
> identitet. Her er en database med serienumre knyttet til cpr-numre eller
> lignende tilstrækkeligt.

Skal jeg forstå det sådan at den offentlige nøgle som medfølger (i mailen)
ikke indeholder afsenderens navn og e-mail adresse (de oplysninger som
findes i certifikatet) men alene et serienummer? *Hvis* det forholder sig
sådan hvordan kæder jeg så signaturen sammen med et navn hvis jeg ikke kan
få TDC til at kæde den spærrede/udløbne nøgle sammen med et navn?

./ Kristoffer