Re: [SIGNATUR] Re: Fornyelse af certifikat

Kristoffer Winther Sørensen wrote:

Det afhænger efter min mening (jeg kender ikke TDC's policy) af hvem du er
og hvad der forståes ved identitet. Som privatperson ville jeg ikke føle
mig det mindste tryg ved at min nabo kunne få udleveret mit personnummer af
TDC blot fordi han ville verificere min digitale signatur

Så bør man nok overveje om, man vil sende naboen en mail med sin signatur. Hvis jeg som modtager ikke kan få oplyst ejeren af signaturen er den jo stort set værdiløs (det har ikke den store værdi for en modtager at vide, at mail'en kun kan være sendt af en bestemt person, og at der findes en institution, som kan fastslå, hvem denne person er. Men denne institution vil/må ikke oplyse det over for modtageren.).

- og det tror jeg
bestemt heller ikke at han kan! Sagen er selvfølgelig en anden hvis det var
en myndighed som Told & Skat. [og selv hvis kan fik mit personnummer,
hvordan ville han så vide at jeg var den jeg udgav mig for? ;-)]

Det ligger i selve den procedure, som gælder for tildeling af signaturen. Standard proceduren fra TDC sikrer forhåbentlig, at der er en rimelig høj grad af sikkerhed for, at signaturen rent faktisk bliver tildelt den, der anmoder om den.

Torben