Re: [SIGNATUR] SV: Digital Signatur support (fwd)

Hanne Munkholm wrote:
Man kan tilsyneladende ikke forny sin digitale signatur uden Internet
Explorer!

Det er jeg egentlig lidt skuffet over. :-(

Kun lidt skuffet? Jeg ville være godt tosset!

Jeg modtog ganske rigtigt et link i god tid inden min digitale signatur udløber 12. marts. Men da jeg fulgte det, fik jeg en fejl om at jeg havde forkerte indstillinger i Internet Explorer. Så jeg skrev til deres support og spurgte om jeg ikke kunne bruge Mozilla, men nej, de skriver det kun er understøttet med Internet Explorer.

Sidst jeg checkede, var kravet at man anvender OpenOCES java-dimsen.
Jeg har tidligere forsøgt at anvende dette under RH7.3, men jeg fik det aldrig til at virke. Jeg tror mest det var et problem med Java-motoren og den version af glibc der er i RH7.3 der gav problemer.

Men jeg synes igen igen igen at det er uacceptabelt at man ikke længere kan bruge Mozilla's indbyggede nøgle-generator, som man kunne før ca. 2004-05-01.
På det tidspunkt var der nogle MSIE brugere, der havde eksporteret deres private nøgle uden kodeord og så var verden på den anden ende - inclusive enkeltsagspolitikere fra bl.a. DF.
Så lavede man noget for at sikre at brugere af MSIE ikke kunne komme til at eksportere deres private nøgle uden password. I samme åndedrag skulle man selvfølgelig også gøre det besværligt for dem der anvendte et anstændigt produkt.
Du vil kunne se at jeg har en alen lang brokkeri over dette her på listen.
Det er politik - ikke reelt teknisk sikkerhed vi er oppe imod :-(

Med venlig hilsen
Egon Andersen