Re: [SIGNATUR] Digital signatur under Linux

Tak til Erik Jakobsen og Egon Andersen
Denne gang lykkedes det at få den digitale signatur til at virke.

Jeg fik mig en TDCDigitalSignatur.pkcs12 fil.
Af en eller anden grund hedder den ikke .p12, som åbenbart er
standardendelsen for PCKS12 filer.
Jeg har det til at virke med Mozilla Firefox og Sun Java. TDC's
signaturgenerator side kunne dog ikke finde nogen java, men det virkede
alligevel - og jeg var ret sikker på at SUN's Java var installeret
nogenlunde korrekt, da min homebanking ikke ville køre uden.

Efter af have søgt på mine digitale spor i det offentlige, ville jeg lige
prøve om man kan signere email med ens signatur. Da jeg benytter Kmail, så
ville jeg forsøge med den. Certifikathåndteringsprogrammet hedder
Kleopatra, men den kunne ikke læse .pkcs12 filen - ej heller omdøbt
til .p12 eller udlæst fra Firefox. Er programmet for dårligt eller er der
noget andet i gærde?

Mvh