Re: [SIGNATUR] Fornyelse af signatur

Hej Tomas,

On Fri, 2006-10-06 at 18:16 +0200, Tomas Krag wrote:
> Ja, problemet var at jeg ikke selv (manuelt) kan afvikle disse dll'er,
> og altså ikke teste om det er sikkerhedskompneenten der fejler, eller om
> det er noget andet.
Hvis du står i biblioteket hvor filen csputil.dll er placeret kan du
eksekvere eksporter-til-html funktionen ved at køre:

rundll32.exe csputil.dll,DllExportHTMLKey

> Det kunne godt virke som om enten Opera eller Konqueror er den bedste
> løsning, da det virker fint i en browser der ikke er supporteret og har
> Java plugin installeret.
Ja - i den nuværende udgave af appletten er der desværre en bug, som gør
at import til Firefox ikke fungerer.

Hvis man ikke har en alternativ browser som Opera ved hånden, kan man
også vælge at konvertere .html filen til en flad standard pkcs#12 fil
ved at køre følgende perl script, der læser en eksporteret .html fil fra
stdin og skriver den tilhørende pkcs#12 til stdout.

--cut--
#!/usr/bin/perl

use MIME::Base64;

while (<>) {
  if ( $_ =~ /^pkcs12="(.*)";/ )  {
      print decode_base64($1);
      exit;
  }
}
--cut--

Bemærk også, at når man eksporterer sin digitale signatur som beskrevet
her, vil man ikke længere blive vejledt omkring password beskyttelse af
den digitale signatur.

For god ordens skyld skal det nævnes, at jeg er ansat hos TDC.

--
Carsten Raskgaard