Re: [SIGNATUR] Fornyelse af signatur

Carsten Raskgaard wrote:
<klip/>
Ja - i den nuværende udgave af appletten er der desværre en bug, som gør
at import til Firefox ikke fungerer.

Det vil forhåbentligt blive rettet. Og så bliver det vel også muligt at man kan få lov at eksportere direkte i pkcs#12 format uden alt muligt andet skrammel.
Jeg ønsker jo at det skal være så browser-uafhængigt som muligt, specielt da jeg ønsker at bruge certifikatet i andre værktøjer også.

Hvis man ikke har en alternativ browser som Opera ved hånden, kan man
også vælge at konvertere .html filen til en flad standard pkcs#12 fil
ved at køre følgende perl script, der læser en eksporteret .html fil fra
stdin og skriver den tilhørende pkcs#12 til stdout.

--cut--
#!/usr/bin/perl

use MIME::Base64;

while (<>) {
  if ( $_ =~ /^pkcs12="(.*)";/ )  {
      print decode_base64($1);
      exit;
  }
}
--cut--

Vil det sige, at html-filen blot er en simpel base64 encoded pkcs#12 fil uden noget som helst andet?
Jeg er ikke perl-haj, så jeg ved ikke om decode_base64() gør noget andet end blot laver en standard base64 dekodning, så derfor spørger jeg.

Bemærk også, at når man eksporterer sin digitale signatur som beskrevet her, vil man ikke længere blive vejledt omkring password beskyttelse af den digitale signatur.

Nej, men du kan vel heller ikke styre hvilket masterpassword jeg anvender i Mozilla-familien? Så det er vel egentligt kun cma fra TDC's side?

For god ordens skyld skal det nævnes, at jeg er ansat hos TDC.

Så er der jo håb forude :-)

Med venlig hilsen
Egon Andersen