Re: [SIGNATUR] Problemer med tastselv.skat.dk

Christoffer Holm Kjølbæk wrote:
ons, 21 02 2007 kl. 23:03 +0100, skrev Anders Sønderberg Mortensen:
Hejsa,

Er jeg den eneste, der har problemer med at logge ind på tastselv.skat.dk med min TDC digitale signatur fra Firefox 2.0.0.1 ?

Jeg har hele tiden kunne logge ind uden problemer, men her til aften bliver jeg pludselig bedt om at logge på "Servicefællesskabet". Det sker via en java dialogbox, hvori jeg skal vælge hvilken digital signatur, jeg vil bruge.

Desværre optræder der ingen digitale signaturer i listen, og hvis jeg vælger gennemse, og vælger min gemte nøgle (html-fil udgaven fra TDC), så virker mit password tilsyneladende ikke. I hvert fald bliver password dialogboksen ved med at poppe up efter endt indtastning.
Hej,

Jeg har lige prøvet. Hvis du har dine certifikater liggende i Firefox
kan du tage en backup, husk en kode, og gemme den i mappen ~/.ocoes/

Ja, det var egentlig også det jeg regnede med var løsningen. Men når jeg forsøger at tage backup af mit certifikat i Firefox får jeg fejlen "Failed to create PKCS #12 backup file for unknown reasons".

Hvilken version af Firefox bruger du?

Herefter vil Java fætteren finde filen, og du kan vælge den.

Det virker ganske fint, men jeg synes nu det virker lidt underligt, at
de skal rode sådan en gang Java ind i det. Det gamle system virkede jo
perfekt. (I hvert fald for mig)

Ja, og det virkede også fint for mig. Og jeg havde intet imod at logge ind påny i f.eks. studielaan.dk... Men det lyder da som om, at der kunne være lys forude for mig, når du har fået det til at snurre...

--Anders

Anders Sønderberg Mortensen <sslug@sslug>
http://sondberg.dk/
Phone: +45 3886 5720, Cell: +45 2856 9720