Re: [SIGNATUR] Problemer med tastselv.skat.dk

Tak for alle forslagene - ikke mindst informationen om, at der ikke kan tages backup af nyere digitale signaturer med Firefox indbyggede system. Mht. at tage backup på andre måde har jeg ikke prøvet nedenstående bid java, men jeg kunne bruge Kim Bisgaards script til at trække den base64 enkodede sekvens ud og lagre den i en separat fil som pkcs12.

Da jeg skulle importere dette pkcs certifikat gik det op for mig, at mit import password ikke var det jeg troede, hvilket formentlig også forklarer at tastselv.skat.dk's dialog boks afviste mit password. Så nu har jeg rekvireret en ny digital signatur. Sådan kan det gå når jeg ikke har orden i mine passwords :-/

Endnu en gang tak for svarene!

--Anders

Kim Rasmussen wrote:
Jeg har kastet følgende lille stump java kode sammen - den kan man køre på TDC's html fil for at hive pkcs12 filen ud - filen ligger indlejret i html'en som en base64 encoded bunke bytes, så alt hvad nedenstående kode gør er at hive den ud, dekode den, og gemme den på disken så man kan importere den ind i f.eks. Thunderbird eller hvad man nu end vil bruge den til.

public class TDCCertConverter {
String inputfile = null;
if (args.length > 0)
inputfile = args[0];
else {
System.out.println("Need input html filename as argument.");
System.exit(2);
}
FileInputStream fin = null;;
FileOutputStream fout = null;
try {
String outputfile = inputfile+".p12";
System.out.println("Converting from " + inputfile + " to: " + outputfile); fin = new FileInputStream(inputfile);
byte[] ba = new byte[fin.available()];
fin.read(ba);
String str = new String(ba);
int idx = str.indexOf("\npkcs12=\"");
if (idx < 0) {
System.err.println("Invalid input - no PKCS12 part found");
System.exit(1);;
}
int idx2 = str.indexOf('\"', idx+9);
if (idx < 0) {
System.err.println("Invalid input - nonterminated PKCS12 part");
System.exit(1);;
}
String pkcs12 = str.substring(idx+9, idx2);
byte[] pkcs12bytes = new BASE64Decoder().decodeBuffer(new ByteArrayInputStream(pkcs12.getBytes()));
fout = new FileOutputStream(outputfile);
fout.write(pkcs12bytes);
System.out.println("Done.");
} catch(Throwable e) {
e.printStackTrace();
} finally {
if (fin != null)
try {fin.close();} catch(IOException e) {}
if (fout != null)
try {fout.close();} catch(IOException e) {}
}
}
}

Mvh.
Kim Rasmussen

Kim Bisgaard skrev:
Nyere signaturer er fra TDC's side forsynet med en bit der forbyder at man tager en backup af sin signatur - man kunne jo kommet til at vælge et dårligt password :-[ (MS-IE problem)

Se evt. tråden:
[SIGNATUR] Hvordan man kommer fra tdc's html fil og får importeret sig. i firefox

Mvh, Kim