Re: [SIGNATUR] NemID-certifikat

Casper Biering <sslug@sslug> skrev:
> Heysa,

> Jeg har også lige hentet certifikatet ned.

> Problemet er at den DER-fil som placeres i $HOME/.nemid, kun indeholder
> certifikat/public-key delen, og derfor mangler private-key'en som skal
> bruges for at kunne komme nogen vegne.

Ah, o.k.

> På NemID's hjemmeside har de en vejledning i brugen af NemID med
> Thunderbird 3 på Ubuntu:
> https://www.nemid.nu/support/sikker_e-mail/i_gang_med_sikker_e-mail/opsaetning_af_e-mail-program/ubuntu/mozilla_thunderbird_3/

> Om filen "libNemID_PKCS11.so.1.0.0" der bruges til Thunderbird, kan
> benyttes på en eller anden måde i andre mailklienter har jeg ingen
> anelse om.

Den gør vel ikke andet end transparent at konvertere et crt-certifikat
til pkcs12-format, altså det samme som de kommandoer man kan indtaste
manuelt? Men hvis det certifikat man henter fra NemID ikke indeholder en
private key, så er man vel lige vidt? I øvrigt vil jeg heller ikke kunne
bruge denne fil med min postklient, Mutt.

Vh Morten

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]