Re: [SIGNATUR] NemID-certifikat

http://www.version2.dk/artikel/14848-danid-til-kritikerne-faa-din-decentrale-private-noegle-til-jul
Citat: "Vi har ikke adgang til de private nøgler." (DanID)

Eftersom DanID pt. ikke har adgang til den rå nøgle, så vil de kun kunne
signere / dekryptere data, ved at sende det igennem deres FIBS boks
(efter hvad jeg ved).

Så mit bud er at so-filen transparent tager indholdet af mailen, sender
det til NemID som hhv. signerer/dekrypterer indholdet, og smider
resultet tilbage til dig.

Jeg bruger selv Evolution, og da Evolution benytter NSS (som er
Mozilla's PKI library), kunne jeg forestille mig at man måske kunne få
Evolution til at spise so-filen a la Thunderbird.

Det er dog ikke noget jeg gider at bruge tid på pt, og håber i stedet på
at DanID får lanceret hardware dongles til jul, som artiklen nævner.

--
-- Casper

On fre, 2010-10-08 at 16:10 +0200, Morten Bo Johansen wrote:

> Ah, o.k.

> Den gør vel ikke andet end transparent at konvertere et crt-certifikat
> til pkcs12-format, altså det samme som de kommandoer man kan indtaste
> manuelt? Men hvis det certifikat man henter fra NemID ikke indeholder en
> private key, så er man vel lige vidt? I øvrigt vil jeg heller ikke kunne
> bruge denne fil med min postklient, Mutt.
>
> Vh Morten

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]