NemID-certifikat

Hej.

Jeg så lige at det nu er muligt at hente sit personlige certifikat fra
NemID, således at man kan sende krypteret/signeret post. Jeg har hentet mit,
men jeg kan ikke helt få det til at fungere. Jeg bruger flg. kommando til at
føje mit certifikat til databasen:

  $ certutil -d sql:$HOME/.pki/nssdb -A -t "C,," -n mojo -i MortenBoJohansen.crt

Jeg kan verificere at certifikatet ligger i databasen:

  $ certutil -d sql:$HOME/.pki/nssdb -L

  Certificate Nickname                                         Trust Attributes
                                                               SSL,S/MIME,JAR/XPI
  mojo                                                         C,,

Men når jeg så forsøger at lave en p12-file som jeg kan bruge med min
postklient, virker det ikke:

  $ pk12util -d sql:$HOME/.pki/nssdb -o mojo-nemid.p12 -n mojo
  pk12util: no user certs from given nickname

(Den samme kommando virker med mit gamle DS-certifikat)

Når jeg oplister indholdet af certifikat med

  $ certutil -d sql:$HOME/.pki/nssdb -L -n mojo

ser det umiddelbart fint ud, men der er et par linjer som måske forklarer
ovennævnte fejlmeddelelse:

  Name: Certificate Basic Constraints
  Data: Is not a CA.

Betyder det at NemID har udstedt et certifikat der egentlig ikke er et
certifikat, eller gør jeg noget galt?

Vh Morten

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2010-11-01, 02:01 CET [an error occurred while processing this directive]