Re: [TEKNIK] WfW 3.11 og Samba

Finn Larsen <sslug@sslug> writes:

> Jeg har installeret netkortet på WfW maskinen, windows har fundet den.
> Jeg logger på med brugernavn og password - fint. Men Linux kan ikke se
> den, selv om den er indskrevet i /etc/hosts.
> Jeg kan ikke se noget netværk fra 3.11-maskinen.
> Så problemet kunne være: Kan WfW køre TCP/IP - protokollen?

Ja, men du skal downloade det fra ftp.microsoft.com i form af to self
extracting filer (.exe). Søg i microsofts knowledge base efter den
korrekte adress
>Skal/kan man ikke skrive IP-adresserne i 3.11-maskinen?

Jo. Efter dit ovenstående spørgsmål så går jeg udfra at du endnu ikke
har installeret TCP/IP på maskinen endnu og du har derfor endnu ikke
haft nogen steder at indtaste IP adresser.
Husk lige at du på windows maskinen også skal tilføje IP adresserne på
de andre maskiner i lmhosts filen.
Samba og Wfw virker fint. Jeg brugte Wfw i mine første tests af Samba
for nogle år siden og det gav ikke nævneværdige problemer.

> Så med andre HOW?

Egentligt hører dette spørgsmål vel hjemme i dk.edb.ms-windows da det
er Windows og ikke Linux som har et problem :-)

--
Med venlig hilsen
Martin Skøtt

'In a certain sense, all decent programming languages are equally powerfull'
Dr. Alan Turing