Re: [TEKNIK] Linux og hardware..... HHHHJJJJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLPPPPPPPPPP!!!!!!!]

Lars Nielsen wrote:

> når jeg starter gmix(audio mixer):
>
> no mixer found.
> make sure you kave sound support compiled into the kernel.
>
> når jeg starter xmms(XMMS)(winampclone):
>
> please check that:
> 1. you have the corect output plugin selected
> 2. no other programs is blocking the soundcard
> 3. your soundcard is configured properly
>
> og hvordan får jeg så det ordnet.....

Hmm... du skal have loaded det rigtige modul. Hvis du laver en
"cat /proc/pci" i en xterm kan du sikkert finde noget der siger
hvilket du skal gå efter. Jeg har f.eks:
Bus  0, device  11, function  0:
    Multimedia audio controller: Ensoniq ES1371 [AudioPCI-97] (rev
8).
      IRQ 11.
      Master Capable.  Latency=32.  Min Gnt=12.Max Lat=128.
      I/O at 0xc400 [0xc43f].
så jeg loader 'es1371'. Måske skal du gå efter 'es1270' ?
Evt kan du prøve med
options es1270 io=0x??? irq=?
eller lign. ( i /etc/modules.conf)
Hvis du har kernel-source installeret, så prøv at støve lidt
rundt i /usr/src/lunux/Documentation efter eksempler.
Held og lykke, jeg kan desværre ikke kjælpe mere konkret
med de foreliggende oplysninger
Leo