Re: [TEKNIK] Qmail!

Tue Nørgaard skrev:

> Når jeg starter min linuxbox (RH60) får jeg følgende:
>
> qmail-smtpd...done
> soft error

Gad vide hvor den besked kommer fra (soft error). Den er vist
hverken fra qmail eller inetd.

> qmail-pop3d ...done
>
> Hvad gør jeg galt?

Kig i din mail log i /var/log.

Har det virket? Har du selv installeret qmail?
qmail ikke er med i redhat.

Har du fjernet sendmail ordentligt? jvf. vejledningen
i SENDMAIL.

Er qmail installeret som en rpm? Hvis ja, kaldes qmail-smtpd
og qmail-pop3d af inetd (se /etc/inetd.conf). Check at der
står det rigtige i de to linjer. Er der dubletter af linjerne?

Ellers er mit bedste forslag er at installere qmail præcis
efter den step-by-step vejledning der følger med (INSTALL).
Det er bedst at bruge tcpserver (ucspi) og daemontools
også.

Det tager måske en halv time. Men det lønner sig.

For yderligere, se FAQ'en og bogen "Life with qmail" på
www.qmail.org.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå