loggar inte ut/slö uppstart

Hej alla,

Jag har precis börjat med Linux och med den här mailgruppen, hoppas på
lite hjälp här:
 Till en början fungerade allt perfekt men sedan hände något och jag kan
inte längre göra 'logout' ur min Red Hat 6.1, dessutom tar det rätt
många minuter att logga in, den verkat stanna upp flera gånger efter att
jagskrivit in password... Jag har ingen aning om var jag börja leta -
någon som vet??? Tack i så fall!

MVH Johan Unge