Re: [TEKNIK] Ej adgang til kppp

En søn 02 apr 2000 19:28:18 skrev Søren Gade:
> Hello Sslugger
> Efter install af RH 6.2 og opsætning af Kppp kan jeg ikke få Kppp til at
> kører som andet end root
> Ved opstart af Kppp fra en term som alm. bruger kommer der et billed med
> teksten at jeg
> skal indtaste root's password. Herefter forsvinder billedet igen og i
> Term står følgende:
>
> Xlib: Connection to ":0.0" refused by server
> Xlib: Client is not authorized to connect to server
> kppp: cannot connect to X server :0
>
> Hvordan undgår jeg at skulle indtaste root's password og
> [...]

Prøv at lave chmod +s på kppp filen i /usr/bin (el.lign.) Det er vistnok fy-fy
at lave for meget suid root, men hvis det bare er et enkeltbrugersystem kan det
være hip som hap.

Jeg har haft problemer med ppp og printer ligesiden jeg opgraderede til 6.1, og
jeg troede at de ville få det ordnet i næste version. Det var min motivation
for at opgradere igen, men hvis det nærmest er værre istedetfor bedre kunne det
tænkes at man skulle prøve én af de andre distro'er.

--
Med venlig hilsen/Best regards/Amicalement
Birger Langkjer