redhat -> mandrake

Er der nogen der vil fraråde at forsøge at opgradere
en redhat-6.1 til en mandrake-7.0?

Jeg har prøvet det omvendte engang, med nogle tidligere
versioner. Det gik nogenlunde.

Men idag er jeg mere nervøs. F.eks. erfarer jeg at
opgradering fra redhat-5.2 -> redhat-6.1 på en
server skulle bruge over 350Mb ekstra diskplads. :-(

Der skete bl.a. det at installationsprogrammet
automatisk installerede up2date som er afhængig
af netscape. Ingen af delene har jeg brug for
da up2date kræver at man har en registreret
redhat og jeg har ikke brug for netscape på
en server. Det lykkedes ikke umdillelbart at
finde noget andet der kunne fjernes.

Det kan blive et problem at "opgraderingen" fra
redhat til mandrake ikke fjerner alle de pakker
der skal fjernes, fordi pakke afhængighederne er
anderledes.

Faktisk synes jeg det er et problem at rpm pakkerne
er ved at blive så indbyrdes afhængige at man
omtrent er nødt til at installere alting.

Måske skulle jeg give op, for jeg har kun 95Mb fri
diskplads på den fælles / /usr partition.
(Hmmmm... Jeg flytter da bare noget af det først og
 laver nogle symlinks).

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå