Re: [TEKNIK] Administration af stører instalation

Martin Christensen <sslug@sslug> writes:

> Debian er din ven. Fyr Debian ind på maskinerne, lav et lokalt mirror
> af deres ftp-site, hvis det kan betale sig (det må du selv bedømme) og
> sæt et cronjob (acron?) til at opdatere hele baduljen dagligt. Det
> kunne helt ærligt næppe blive lettere.

Ja, vi har et lokalt mirror, men hvordan klare du at nogle pakker
stiller spørgsmål når man opdatere fx med apt-get upgrade
Jeg ved at der arbejdes på en database backend til debconf så man kan
svare en gang for alle, men indtil det er klaret så syntes jeg at det
er et problem.

Jeg har nogen gange klaret mig med en fil som indenholder svarene og
så pippet det ind i apt dimsen, men det er ikke særlig smart.

Er der nogen som  kender et program som kan bruges til sende indput
til programmer, jeg tænker på noget som fx ser efter specielle input
promte og så kommer med et predefineret svar.

Venligst
Bo

Bo Jakobsen, Linux administrator, Imfufa, RUC

e.mail 		 	sslug@sslug
WWW (meget uopdateret) 	http://fermi.ruc.dk/~boj
ICQ			36930610