Re: [TEKNIK] Administration af stører instalation

Bo Jakobsen skrev:

> Jeg har nogen gange klaret mig med en fil som indenholder svarene og
> så pippet det ind i apt dimsen, men det er ikke særlig smart.
>
> Er der nogen som  kender et program som kan bruges til sende indput
> til programmer, jeg tænker på noget som fx ser efter specielle input
> promte og så kommer med et predefineret svar.

Hvis svaret altid er 'y', så
yes | program

Ellers er `expect' beregnet til formålet. Der findes en O'Reilly
bog on expect. Den hedder "exploring expect".

Prøv at se på `autoexpect'. Den holder øje med hvad du svarer
og laver derefter selv et expect script som kan køres igen og
igen.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå