Re: [TEKNIK] tcpd og ssh

Filip Stadler skrev:

> Hmmm.. jeg har set ssh virke alene, hvor den ikke ser på host.allow
> og hosts.deny samt hvor den tager hensyn indholdet af de to filer
> uden dog at være startet fra tcpd - så det er vel noget man kan
> vælge.

Jeg er rimeligt sikker på om det har at gøre med om sshd er
linket til libpam. Hvis pam figurerer når man laver en ldd på
sshd, har hosts.{allow,deny} betydning.

# ldd sshd
        libpam.so.0 => /lib/libpam.so.0 (0x40045000)

Men jeg har aldrig forstået pam.

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå