Re: [TEKNIK] redhat -> mandrake

On Sun, 2 Apr 2000, torben fjerdingstad wrote:

> af netscape. Ingen af delene har jeg brug for
> da up2date kræver at man har en registreret
> redhat og jeg har ikke brug for netscape på
> en server. Det lykkedes ikke umdillelbart at
> finde noget andet der kunne fjernes.

rpm er din ven:

rpm -qa --queryformat "%{SIZE}\t%{NAME}\t%{SUMMARY}\n" | sort -nr | expand -20 | less

og i et andet vindue kan du så kigge på pakkerne: rpm -qi <pakkenavn>.

Gode ting at fjerne på en server er stort set alt hvad der begynder med
gnome-
kde-
netscape-
usermode-

og en masse andre desktop ting. Det tager en times tid - men det er under
alle omstændigheder godt at gå tingene igennem

Mads

UNIX always presumes you know what you're doing. You're the human being,
after all, and it is a mere operating system.