SCSI-kontroller, vilken?

Hej!
Nu har jag plockat ihop lite delar till en hyfsad burk.
Vore tacksam för alla synpunkter innan jag lägger slutlig beställning
Jag behöver även veta vilken SCSI controller jag skall välja.

Låda:  LD-KS-198XP fulltower 300w från www.jmeab.se
MB:      Asus K7V viaKX133 chipset
CPU:   AMD Athlon 700
Minne:Samsung orig pc133- 128Mb
DVD:  Asus E608 8x/40x IDE regionsfri
Contr: Promise ultra/66
Fläkt:  AMD med 2 fläktar.
HDD: Tänkte köra raid1 med 2 st IBM 34GXP 20,5Gb IDE/66
            eller utan raid med 1 st SCSI (IBM)

SCSI-kort:  Här har jag en gammal scanner sm jag skulle vilja ha med.
                      Det är en Umax UC 630 som original har ett ISA 8bit
kort
                      som jag inte kan använda på det nya moderkortet. Om
jag
                     måste köpa ett SCSI-kort vill jag kunna köra scanner +
HD
                     med god prestanda på samma controller om det går. Jag
är helt ny
                     med SCSI så alla råd är välkomna. Vilken skall jag
välja?
                     Jag har 2 val till att börja med:
Tekram DC-310U Ultra SCSI utan BIOS Retail PCI med symbios 53C860, 430:-
Tekram DC-310 Fast SCSI-2 utan BIOS Retail PCI med symbios 53C810, 399:-
ett tredje finns också:
Tekram DC-395U USCSI-3 Retail PCI , 618:-
Sedan blir det dyrare.....

Tack på förhand för allas synpunkter!

MVH Gunnar Larsson