Wine + Red Hat 6.1

Hallojsan!

Jag sitter och försöker att få ordning på Wine och få det att rulla under
Linux. Har haft det igång innan, men då hade jag Windows installerat på
burken.

När jag lägger in wine-xxxxxx.x86.rpm och försöker starta ett program
under linux får jag att den inte hittar registry:t. OK, tänkte jag och tog
hem senaste tarball:en. Allt funkar fint tills jag ska installera det
sista.
Då får jag att den vill skapa (rakt ur huvudet:)

/usr/lib/include/wine

men då är problemet att include är en fil och ingen katalog.

....hjälp.?...

///Magnus

/  Magnus Alexandersson     |      RedHat 6.1     \
\http://k509.smalands.lu.se | http.//www.sslug.dk /