Re: [TEKNIK] Uppgradering

 Magnus Alexandersson skrev:

> Uppgraderingen till RH6.2, vad gör den egentligen? Jag har uppgraderat
> till samma version ett par gånger när jag har klantat till det för mig. Då
> har problemet oftast varit det att alla inställningar som man suttit och
> pillat in på rätt ställe varit tillbaka på 'fabriksinställningar'.

En opgradering erstatter alle pakkerne. Inde i hver pakke er nogen
af filerne mærket som konfigurationsfiler. Ved opgradering slettes
konfigurationsfiler ikke, enten omdøbes til <navn>.rpmsave, eller
også kommer den nye fil til at hedde <navn>.rpmnew.

Alle disse .rpmsave og .rpmnew skal man finde efter opgraderingen,
og sammenligne med den nuværende konfigurationsfil.

Inden opgraderingen plejer jeg at slette alle *.rpmsave og *.rpmnew
filer på hele disken, så jeg ikke tager fejl af gamle og nye.

Først:
/etc/cron.daily/slocate.cron

[vent til den er færdig]

Så:
rm `locate .rpmsave`
rm `locate .rpmnew`

Opgrader nu redhat og find bagefter alle <navn>.rpmsave og
sammenlign med den tilsvarende <navn>.

Måske kan du bare sige
mv <navn>.rpmsave <navn>
Det kan være at syntaks eller options i filen er ændret, så
det er sikrest at sammenligne dem først (diff).

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå