Xawtv og opløsninger

Hej Sslug

Jeg har netop fået X 4.0 installeret på en af mine venners linux-maskine, og
det kører
*næsten* som 3.3.5, som tidligere var installeret.  Jeg kompilerede selv, og
brugte make install til at få det hele ind (fjernede ikke 3.3.5, da jeg ikke
vidste hvor meget
konfiguration der så vill forsvinde, ved ikke om det var klogt). Nå, den
eneste ting, der generer
ham, er, at xawtv har problemer med at vise fjernsyn i fullscreen.  Når
opløsningen i X (han kører
GNOME) feks er 1280x1024 og han beder xawtv om at vise sig i fuldskærm,
kommer
fjernsynsbilledet kun i et område i midten, med sort uden om.  Well, sådan
gjorde den også
under 3.3.5, og det blev løst ved at ctrl-alt-+'e til 640x480 og så køre
fuldskærm.  Men det
virker bare ikke i 4.0.  Den virtuelle esktop er stadig 1280x1024, og
billedet i midten
er for stort til 640x480 og for lille til 800x600.  Da jeg selv satte
XF86Config op, kunne
det være derfor, så jeg pillede ved en indstilling, så subsection Display
ændres fra:

SubSection "Display"
    Depth 24
    Modes "1600x1200" "1280x1024" "800x600" "640x480"
    Virtual 0 0
EndSubSection

til:

SubSection "Display"
    Depth 24
    Modes "1600x1200" "1280x1024" "800x600" "640x480"
    Virtual 0 0
    ViewPort 640 480
EndSubSection

(prøvede også at lave to Display SubSections, men det virkede ikke)

Og det virkede, men så har X jo fjernet alle andre opløsninger end lige 640
x 480 :(
Hvordan får man den virtuelle desktop og den faktiske opløsning til at være
ens ??
Det ville virke, tror jeg (eller får xawtv til at skalere billedet til 1280
x 1024...)
På forhånd tak :)

-Elias