Vedr: Re: [TEKNIK] Unreal Tournament setup-script fejler

Scratch det script - udfør det i hånden, det er væsentlig

nemmere end, at skulle finde fejlen:

      1:ldd ./setup.data/bin/x86/glibc-2.1/setup.gtk | grep -Ei

hvis der ikke er nogen fejl:

      2:./setup.data/bin/x86/glibc-2.1/setup.gtk

Det gjorde det for mig...

HAND, Claus

At 12:00 02-04-00, David List wrote:

>Jeg har i dag prøvet at få Unreal Tournament til at virke under Linux,

>men gudhjælpemig om ikke det setup-script, der følger med tar.gz-pakken,

>som man skal bruge, indeholder en fejl!

>Nu kender jeg ikke et hammerslag til shell-scripting eller

>-programmering, så er der nogen der kan hjælpe? Det ser sådan ud:

>-----script starter her-----

>#!/bin/sh

># Try to run the setup program

>echo "Testing system."

>if { ldd ./setup.data/bin/x86/glibc-2.1/setup.gtk | grep -Ei

>"notfound|missing" > /dev/null }; then

Hvis der var et linieskift lige før "notfound osv, så skal det ikke være der.

>         echo "You are missing a few libraries:"
>         ldd ./setup.data/bin/x86/glibc-2.1/setup.gtk | grep -Ei
>"notfound|missing"

Det samme gælder her.

>         exit
>else
>         echo "Executing installer."
>         ./setup.data/bin/x86/glibc-2.1/setup.gtk
>         exit
>fi
>-----script slutter her-----
>
>Der fortæller at fejlen er i linie 5. Der forventes ikke et ´then´ på
>det sted. Jeg har forsøgt med både sh og bash.

Håber det hjalp.

Med venlig hilsen

Ole