Re: [TEKNIK] Xawtv og opløsninger

Elias Naur skrev:

> Nå, den eneste ting, der generer ham, er, at xawtv har problemer
> med at vise fjernsyn i fullscreen.  Når opløsningen i X (han kører
> GNOME) feks er 1280x1024 og han beder xawtv om at vise sig i fuldskærm,
> kommer fjernsynsbilledet kun i et område i midten, med sort uden om.

Apropos (mere eller mindre),

Jeg har fornylig opgraderet min xawtv (men med XFree86-3.3.5), og
skræmtes ved at opdage at den ikke skifter mode når man sætter
den i fullscreen.

Det løstes ved at indsætte følgende i ~/.Xdefaults:
Xawtv*vidmode: true

Default er ændret så den ikke forsøger at ændre skærmopløsning.
Måske skal det gøre på en anden må på XFree86-4.x.x, som xawtv
ikke kender.

Prøv om det virker med tilføjelsen i ~/.Xdefaults

--
torben fjerdingstad        | linux-2.3.99-pre3/GNU/gnome-1.0
sslug@sslug        | linux får den op og stå